Selasa, 20 September 2011

polkadot pillow case

pillow case......................... ;)


uolz...klu entry sblm ni kte jht manik n bunga tampal so skg kte ke dunia membuat pillow case plak..mmg aku da plan nk wt pillow case bile aku beli kain pokedot2 nih..perca kain banyak n besar..kaler pastel plak tuhh lg la mnambahkn kegilaan aku..biar korg tau bju kurung aku da 1set ngn cadar n pillow case hahahha ;p pe de hal kain aku kn ske ati la kn ;p


ble kain plain peach aku byk balance n pokedot yg peach tuh pn byk pe lg aku dgn gigihnye membuat sarung bantal..kain yg ade cukup2 utk saiz bantal aje so aku xleh nk wat zip kt blkg jd aku decide wat tali n ikat kt ujg bantal...


si yuzi yg menggedik sgt nk wt sarung bantal, aku guntingkan yg kaler kuning tu utk die n suh die jht sdri tp pye la setahun aku tgu die siapkn...lambat sgt so aku take over jhtkn ;p


1sarung bantal peach aku jhtkn n 1lg aku pass kt yuzi biar die wat smetara aku sibuk mnjahit manik n lyn die membebel ntah ape ntah duk bla bla bla tau2 da siap pn die jht ;)...nsb baik la yuzi ni tau guna mesin jht xla aku hazab nk mngajar die handle mesin jht cmne kn..


jom blaja cmne nk potong kain utk wat sarung bantal yg comel ;p


step :

1) tekapkan bantal uolz kat kain yg nk dipotong...sila lebihkan baki kain sbyk 1 1/2 inch (mst lbhkan sbb bantal kte kembung so uolz mst lbhkan sket kt sume segi bantal tsebut

2) pstikn korg tanda mggunakan pensel dan garis lurus utk memudahkan proses menggunting

3)sms nk jahit sila terbalikkan kain dan jahit semua segi kecuali tggalkn 1segi bantal utk masukkan bantal kang korg sdp sgt mnjahit p jht semua ;p

4) wat tali di bahagian depan yg xbjahit tu, 1 bantal ade 2psg tali n masukkan bantal ikatla tali tu secomel2nya ;)


uolz try n error owait ;p

inilah hasilnya.....



uolz leh tgk kn ade 2kaler..sbelah lain2 n bile susun ats katil mmg nmpak cm vintage style ^-^



klu uolz prasan ade 1 bantal yg kaler kuning kt bwh ni kn,,,haaa yg tu potong die lain plak...nk ajr pn ssh ;p hehehe


nice kn...aku ske kaler2 pastel...ble match kn 2kaler nih aku rse cantik plak ;)

nti kte continue lg ekk bab jahit mnjahit nih...

daaaaaa.............babai

bg yg nk try tu slamat mncuba ye!!

Tiada ulasan: